SEO for lithuanians

Kaip Google paieškoje atsidurti pirmame puslapyje?

Daugelis mano, kad tinklapį tereikia sukurti, tada jis automatiškai atsidurs Google paieškos rezultatuose. Taip nėra, ir kad patektų į Google aukštą vietą, tinklapis turi būti tobulinamas, reklamuojamas ir optimizuojamas iš įvairių pusių - būtent apie tai šis straipsnis.

Pradėti reikėtų turbūt nuo to, kad kiekvienas internetinis puslapis Google sistemoje turi savo svorį ar įvertinimą (PageRank) - jis svyruoja nuo 0 iki 10. Tai vienas iš rodiklių nuo, kurio priklauso kur jūsų puslapis atsiras paieškos rezultatuose, jei iš viso atsiras. Kas tam tikrą laikotarpį Google paieškos mašinos skenuoja visus puslapius ir juos indeksuoja - kitaip tariant, juos įvertina ir įrašo į duomenų bazę. Taigi puslapio PageRank gali pasikeisti su laiku. O dabar apie tai, kaip padidinti tą PageRank, tiksliau kokie faktoriai lemia jo dydį.

1. Nuorodos iš kitų svetainių Tai yra bene svarbiausias faktorius. Kuo daugiau į jūsų tinklapį vedą nuorodų iš kitų svetainių, tuo jūsų reitingas aukštesnis. Labiau vertinamos tos svetainės, kurios turi aukštesnį PageRank ir yra seniau sukurtos, t.y. ilgiau išsilaikė rinkoje. Taigi, kad Google jus rastų, pradžioje užtenka užsakyt reklamą ar paprašyt draugo patalpinti banerį į kokią nors svetainę su PageRank 3-4 arba į keletą tokių. Tada, nuskaitydamas tą svetainę, Google paieškos robotas pastebės ir nuoroda į jūsų tinklapį, o tuo pačiu suindeksuos ir jį. Bet kuriuo atveju, rezultatų neverta tikėtis iš karto ir gerų - šioj vietoj šimtaprocenčių garantijų nėra. Be to, turi įtakos ir tai, kur būtent patalpinta nuoroda į jūsų svetainę bei kaip ji apiforminta palyginus su kitu puslapio tekstu. Ir dar patarimas - reikėtų talpinti nuorodas į svetaines, panašias pagal rinkos nišą į jūsų svetainę, taip nuorodos atneš daugiau naudos.

2. Puslapio „amžius“ Kaip rodo praktika, Google geriau vertina tas svetaines, kurios, vadinkime, išsilaikė rinkoje ir atlaikė konkurenciją. Tai gali būti ne pagrindinis faktorius, ir nereiškia, kad jūsų 2000 metais sukurta svetainė bus indeksuojama geriau negu, pavyzdžiui, ką tik sukurta kokia nors svetainė apie iPhone. Bet čia irgi galioja bendras principas – nereikia tikėtis rezultatų iš anksto, jie dažnai ateina su laiku.

3. Puslapio turinys ir teksto apipavidalinimas Čia mintis paprasta – kuo daugiau naudingos informacijos yra jūsų tinklapyje, tuo daugiau tikimybės, kad Google jus ras pagal tam tikrus raktažodžius. Taigi reikia, rašant tekstus puslapiuose, pabrėžti ir dažniau naudoti (bet nepersistengti) būtent tas frazes ir raktinius žodžius, pagal kuriuos, jūsų manymų, ieškos jūsų lankytojai paieškos sistemoje. Tai liečia ir puslapio antraštes, ir meta keywordus, ir patį tekstą. Tai nereiškia, kad visur reikia prikišti žodį iPhone, jei puslapis skirtas jam, bet tiesiog reikia protingai išdėlioti tekstus taip, kad paieškos mašina suindeksuotų juos tinkamai.

4. Ar jūsų nuoroda bus spaudinėjama?

Dar vienas dalykas – reikia ne tik atsirasti Google paieškos rezultatuose, bet ir ten išsilaikyti. O tam turi įtakos vienas labai paprastas faktorius: jei į jūsų puslapio nuorodas paieškoje yra reaguojama, t.y. jei naršantys žmonės spaudinės jūsų nuorodas, tai tada Google sistema supras, kad jūsų puslapis yra tikrai turiningas, ir tada paliks jį reitinguose ar net pakels. Taip kad čia galima kalbėti apie tą pačią bendrą logiką: kuo daugiau naudingos informacijos vartotojams, tuo geriau.

Apibendrinimas Nors Google turi gana sudėtingą tinklapių indeksavimo algoritmą ir dažnai svetainių kurėjai nepasiekia šitoj sferoj reikalingų rezultatų, tačiau logikos visoje šitoje sistemoje yra, ir tiems, kurie nori kažką pasiekti SEO sferoje, reikia pastoviai domėtis naujienomis bei optimizuoti tinklapius.


Užsisakykite patarimus, kaip pakilti Google paieškos rezultatuose

Susisiekite su mumis: Skype: it.zip.travel Tel: +370 677 90 818 El. paštu: seo@hire.lt